Novinky
Jazykové roviny v ontogenézy reči - Pragmatická rovina
Schopnosť vyjadriť komunikačný zámer (požiadať o niečo, prejaviť názor, iniciovať medziľudskú komunikáciu) a schopnosť konverzovať (udržiavať tému konverzácie, striedať sa v roli hovorcu a poslucháča) aj nebezpečné pohybu hlavy, vyhýbanie sa zrakovému kontaktu a manipuláciíí s tvárou a predmetmi, neadekvátnou formou komunikácie – skákanie do reči, dotýkanie sa partnera, sociálne uplatňovanie komunikačných schopností – v 2 až troch rokoch dieťa chápe svoju rolu komunikačného partnera, osvojovanie komunikačných vzorcov – dieťa ich uplatňuje v rôznych situáciách rôznymi spôsobmi, používa aj mimozmyslové (paralingvistické) a afektívne výrazové formy, 3 roky – snaha komunikovať, udržiava krátky rozhovor s dospelými, 4 roky – komunikuje primerane vzhľadom k danej situácií – intelektualizácia reči – ide o regulačnú funkciu reči, dieťa možeme usmerniť rečou ale aj samo vie reč využiť k regulácií svojho okolia.